Argente.utilities.exe opent niet

< Technical support
  • 09 May 2026
  • 080050d7c4
Voor enkele maanden heb ik een tijd lang met dit programma gewerkt (of heeft het programma voor mij gewerkt....).
Om welke reden weet ik niet meer maar ik heb het verwijderd.
Sinds enige tijd (telkens na een berichtgeving van een update) installeer ik het telkens terug.
Maar als ik de software wil starten krijg ik de melding:
Kan het bestand c:\Program Files\Argente Utilities\3.0\Argente .Utilities.exe niet vinden.
Controleer of u naam etc.....
Als ik ga kijken bij de Program Files staat daar de .exe file: 402 KB groot.
Uitvoeren als Adminiostrator heeft hetzelfde resultaat.
Enig idee om dit op te lossen?
mvg
  • 09 May 2026
  • Raúl Argente
Hallo,

Het lijkt erop dat een antivirusprogramma de uitvoering van het bestand blokkeert. Waarschijnlijk is dit de beveiliging van Windows.

Probeer het volgende:
Open “Windows-beveiliging” en klik op “App- en browserbeheer” > “Slim app-beheer” > “Uitschakelen”.

Als het daarna wel werkt, kunt u de foutieve detectie aan Microsoft melden door het geblokkeerde bestand hier te uploaden:

Microsoft Malware File Submission

Home User -> Selecteer “Smart App Control” -> Selecteer het bestand om te uploaden -> Vink “Onterecht gedetecteerd als malware/schadelijk” aan -> Doorgaan.

Schakel de beveiligingsfunctie van Windows opnieuw in wanneer u klaar bent met de tests.
  • 11 May 2026
  • 080050d7c4
Dank je wel Raul voor het snelle antwoord.
Blijkbaar is dat toch niet de oorzaak want die mogelijkheid stond niet aangevinkt.
Het ligt aan iets anders.
Aan instellingen van Windows kom ik niet aan maw deze zijn niet verandert tov vroeger.
mvg
Lu
  • 11 May 2026
  • Raúl Argente
Probeer de applicatie opnieuw te installeren. Download alstublieft de nieuwste versie hier: Downloads

Welke antivirus gebruikt u?
Controleer ook de quarantaine van uw antivirus.

Het lijkt erop dat Windows-beveiliging of uw antivirus mijn applicatie blokkeert.
  • 12 May 2026
  • 080050d7c4
Ik ga het laten voor wat het is.
Alles heb ik nagezien en ik kan nergens vinden wat het programma Argente tegenhoudt.
Toch bedankt voor de hulp en veel succes met uw programma.
mvg
Lu
  • 12 May 2026
  • Raúl Argente
Hallo,
Het spijt me, maar zonder meer informatie kan ik u geen ondersteuning bieden. Ik moet weten welke antivirus u gebruikt of welke toepassingen van derden de uitvoering van de applicatie verstoren.

De meest waarschijnlijke oorzaak is uw antivirusprogramma.

Make a donation to enjoy all benefits of the professional license

Do you made a donation? Register with the same email to associate your account